Biuletyn Informacji Publicznej

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wohyniu

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wohyniu (Średnia 26, 21-310 Wohyń, tel: (083) 353-03-48 Dział świadczeń wychowawczych, rodzinnych i funduszu alimentacyjnego, email: gops@wohyn.home.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Wohyniu.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2016-12-02.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Grzegorz Kułak, e-mail: kiergops@wohyn.home.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 833068206. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej: 

  • na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedosłyszących.; 
  • na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów; 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-29. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Zaktualizowano 28-03-2023

6. Informacje na temat procedury

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Z uwagi na układ architektoniczny budynku podmiot zapewnia przestrzenie wolne od barier architektonicznych jedynie na poziomie "0". Budynek przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową:
Wejście budynku umożliwiający wjazd do urzędu dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy osobowej umożliwiającej wjazd na piętro. Przy budynku jest wydzielone miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
Naprzeciwko wejścia znajduje się pomieszczenie obsługi pierwszego kontaktu. Dla osób poruszających się na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. W Ośrodku nie ma pętli indukcyjnych.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Obsługa osób z niepełnosprawnościami odbywa się przez wyznaczonego pracownika na poziomie "0" budynku, do którego dostęp pozbawiony jest barier architektonicznych.

10. Informacje dodatkowe